وب سایت تخصصی دو و میدانی


+ رکورد 10 نفر برتر در هر ماده

 

100 متر      

ردیف

نتیجه

نام          نام خانوادگی

مقام

عنوان مسابقه

تاریخ

محل

1

32/10

علی اکبر

ربیعی

1

انتخابی تیم ملی

 

26/2

تهران

2

35/10

حسن

حیدر پور

1

قهرمانی باشگاهها

2

13/7

تهران - آفتاب

3

35/10

رضا

قاسمی

2

المپیاد دانشجویان جهان

26

25/5

شن ژن- چین

4

50/10

حسن

تفتیان

1

قهرمانی جوانان کشور

 

15/4

مشهد

5

60/10

مهران

حسینی

2

انتخابی تیم ملی

 

27/2

تهران

6

74/10

محمد حسین

ابارقی

1

قهرمانی جوانان کشور          

 

4/8

شیراز

7

75/10

پیمان

رجبی

5

قهرمانی باشگاهها

2

13/7

تهران- آفتاب

8

76/10

روح اله

محمدی

3

انتخابی تیم ملی

 

27/2

تهران

9

80/10

افشین

حسینیان

4

انتخابی تیم ملی

 

27/2

تهران

10

83/10

ایمان

روغنی

6

قهرمانی باشگاهها

2

13/7

تهران- آفتاب

 

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٩:٢٦ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٢٩
comment نظرات () لینک

+ مجموع رکوردهای دو و میدانی

نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٩:۱٥ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٢٩
comment نظرات () لینک

+ تمرینات دوی ۱۰۰ متر

 

(( دویدن دو های سرعت جذاب ترین لحظات را برای ورزشکار و بیننده به وجود می آورد . ))

در این دوره می خواهیم تمرینات دوی ۱۰۰ متر یک دونده ( مبتدی متوسط و پیشرفته ) رو  بررسی کنیم.

مبتدی : ۱۰ تا ۱۳ سال بسته به تمرینات( تمرینات که در آن اصلا به مسابقه توجه نشود)....در ادامه مطلب

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٩:٤٠ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٢۳
comment نظرات () لینک

+ انواع حرکات کششی

•حرکات کششی بالستیک (Ballistic Stretching)

•حرکات کششی پویا (Dynamic Stretching)

•حرکات کششی فعال (Active Stretching)

•حرکات کششی غیرفعال (Passive Stretching)

•حرکات کششی ایستا (Static Stretching)

•حرکات کششی ایزومتریک (Isometric Stretching)

•حرکات کششی (PNF) (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation)

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٧:٠٢ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٢۱
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ قوانین پرش طول

پرش طول


۱. نوبت انجام پرش شرکت‌کنندگان بوسیله قرعه‌کشى تعیین مى‌گردد.
۲. هنگامى که تعداد شرکت‌کنندگان بیش از ۸ نفر باشد هر شرکت‌کننده مجاز به سه ‌پرش مى‌باشد و پس از آن ۸ نفرى که بهترین پرش را انجام دهند، مى‌توانند سه پرش دیگر انجام دهند. در مورد تساوى براى نفر هشتم ورزشکارانى که به این نحو مساوى مى‌کنند سه‌ بار دیگر پرش مى‌کنند هرگاه تعداد ۸ شرکت‌کننده و یا کمتر در مسابقه شرکت کنند هر شرکت کننده مى‌تواند شش‌بار پرش کند.
تذکر:
مقصود از حالت تساوی، پریدن مسافت‌هاى مساوى است و در این صورت قانون ۳-۱۴۶ اعمال نمى‌شود. ۳. هنگامى که مسابقه شروع مى‌شود شرکت‌کنندگان حق استفاده از باند پرش را براى انجام تمرین ندارند.

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ۱٠:٤٦ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/۱٧
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ تعریف تردمیل (دستگاه دوی ثابت )و موارد استفاده از آن

تردمیل ( دستگاه دوی ثابت ) چیست ؟


ترد میل یک وسیله ورزشی است که این روزها می توانید آن را در بیش تر باشگاههای ورزشی ببینید. تردمیل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می شود و سرعت حرکت کاربر مساوی است با سرعت حرکت تسمه. به این ترتیب، شما می توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید.
تردمیل ها به 2 صورت موتوردار و بدون موتور تولید می شوند. 
تردمیل بدون موتور
انواع بدون موتور  تردمیل بسیار ارزان قیمت تر هستند. در تردمیل های بدون موتور در واقع نیروی وزن و فشار پاهای شما است که باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می شود. این نوع تردمیل، دستگاهی سبک است .

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٢:٤٩ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/۱٢
comment نظرات () لینک

+ فواید دویدن

1)  کاهش وزن – از نظر سوزاندن کالری در دقیقه ، دویدن پس از اسکی استقامتی در جایگاه دوم قرار می گیرد. چون نمی توانید به این زودی ها برای رفتن به مغازه ها اسکی کنید پس دویدن بهترین روش آب کردن چربی بدن است. اگر تلاش می کنید جلوی اشتهای بی حد و حصر خود را بگیرید خبر خوش این است که دویدن اشتهای شما را کم می کند.

2)  کاهش فرآیند پیری – فرآیند طبیعی از دست دادن ماهیچه ها   و استخوان ها  به هنگام پیری را می توان با دویدن منظم آهسته کرد. با دویدن منظم ماهیچه ها و استخوان ها سالم تر و قوی تر می شوند. این بدین معنی است  که می توانید  اثرات پوکی استخوان را به تاخیر بیاندازید یا از آن اجتناب کنید.

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٢:٠٩ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/۱٢
comment نظرات () لینک

+ اصول تمرین


1-اصل مشارکت فعال در تمرین: ورزشکار باید با مشخص کردن منظور و هدف تمرین ،وظایف خود را برای رسیدن به آمادگی به شکل فعالانه انجام دهد.

2- اصل توسعه همه جانبه: انجام فعالیت ها در سطح بهینه نیازمند توسعه وهمامنگی دستگاه های گوناگون بدن از یک سو و پدیده های عملکردی و روان شناختی از سوی دیگر است.

3- اصل ویژگی تمرین :تمرینات باید با شناخت ضرورت های اساسی هر ورزش و نیازهای آمادگی هر رشته ورزشی خاص طراحی شوند .اصل ویژگی بر روی  موارد ی چون دستگاه ها ی انرژی ،نوع عضلات و اندام های بدن تأکید دارد.

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٩:٠٠ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٩
تگ ها: اصول تمرین
comment نظرات () لینک

+ کفش ورزشی مناسب

کفش‌های ورزشی پشت ویترین هر مغازه عرضه کالاهای ورزشی به ورزشکاران چشمک می‌زنند ولی ساخت انواع استاندارد این کفش‌ها هم بی‌فکر و طراحی نیست. با پیشرفت علم «بیومکانیک» و بررسی حرکات بدن و عوامل موثر در کارایی بیشتر ورزشکاران، تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی هر روزه شیوه جدیدی را در پیش می‌گیرند.

کفش‌های ورزشی در تمام دنیا، مشتریان پر و پا قرص در میان جوانان دارند. به همین دلیل، در سراسر دنیا برخی شرکت‌های تولیدکننده کفش‌های ورزشی پیش از آنکه مدل جدید کفش خود را با تولید انبوه روانه بازار کنند، تعداد معدودی را در اختیار گروهی از دانش‌آموزان، دبیرستانی‌ها و دانشجویان قرار می‌دهند تا نظر آنها را درباره مشکل ظاهری و رنگ تولید جدید بدانند و سپس با درنظر گرفتن شرایط فیزیکی و بهداشتی پا و بر مبنای اصول بیومکانیک، از طراحی خاص مانند ضربه‌گیر، چراغ و ممانعت از حرکت پا... بهره می‌گیرند.

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ۱۱:٤٦ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٥
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ تمرین پلیومتریک

تمرین پلیومتریک چیست ؟

 

برای درک پلیومتریک و کاربرد آن باید نظر دقیقی به انواع انقباضات عضلانی بیندازیم.

ایزومتریک : انقباض ساکن – هیچ حرکتی در مفصل به وقوع نمی پیوندد و طول عضله ، در حالی که نیرو اعمال می شود ثابت باقی می ماند.

ایزوتونیک : انقباض پویا- فعالیت عضله و حرکت مفصل را با هم شامل می شود، به طوری که عضله در موقع اعمال نیرو طویل و یا کوتاه می شود. بنابر این دو نوع انقباض پویا وجود دارد:

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ۱۱:٤٠ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٥
comment نظرات () لینک

+ اصول پلیومتریک

نقش تمرین پلیومتریک :

حال که درک بهتری از چرخه کشش – کوتاه شدن انقباض عضله ، به عنوان زمینه اصلی تمرین پلیومتریک پیدا کردیم، ببینیم این روش  تمرینی برای  کدام قسمت از برنامه تمرینی کلی ورزشکاران دو و میدانی مناسب است؟

اصولاً ، پلیومتریک یک ساز و کارو روشی است که مطلوبترین رابطه سرعت و قدرت را پرورش می دهد. در رشته های مختلف  بندرت وقت کافی برای ایجاد حداکثر قدرت یا سرعت، از انجام هر فعالیت، وجود دارد. برطبق عقیده کارشناسان روسی، یوری ورهوشانسکی ، 5/0 تا 7/0 ثانیه طول می کشد تا حد اکثر قدرت ایجاد شود .در دو سرعت ، مدت تماس پا  با زمین فقط 1/0 تا 15/0 ثانیه  است. به این ترتیب آنچه که پلیومتریک می خواهد انجام دهد، ایجاد رابطه مطلوب بین قدرت و سرعت است که در نهایت خود را به صورت توان انفجاری نشان می دهد.

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ۱۱:۳٧ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٢/٥
comment نظرات () لینک