وب سایت تخصصی دو و میدانی


+ 10 فایده مهم دویدن برای سلامتی


دویدن ورزش ساده است که نیاز به امکانات زیادی ندارد، انجام آن تنها نیاز به اراده و پشتکار دارد. انجام مداوم این ورزش فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد.



جام کشکول؛ پایگاه اینترنتی انرژیکا، فایده اصلی و مهم دویدن را برشمرده است. می‌دانیم که ورزش برای سلامتی بسیار مفید است. از میان تمام ورزش‌ها، دویدن یکی از متداول‌ترین آن‌هاست که برای تناسب اندام و قوی‌شدن بدن توصیه شده است. آشنایی با فواید این رشته شاید به تنهایی گویای این باشد که چرا دوومیدانی را مادر ورزش‌ها نامیده‌اند.

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٥:۱٢ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۳/۱٧
comment نظرات () لینک

+ آموزش پرتاب وزنه تکنیک چرخشی

آشنائى با وزنه

ایمنى و نحوهٔ گرفتن:

ـ وزنه را روى پایه با آخرین بند سه انگشت وسطى که کمى از همدیگر جدا هستند، قرار دهید. حالا پس از گرفتن وزنه دست را آهسته به‌طرف راست یا به‌طرف بالا فشار دهید (۱). ـ وزنه را به‌طرف جلو و بالا پرتاب کنید (۲). ـ وزنه را از روى سر به‌طرف عقب پرتاب کنید (۳). ـ وزنه را با کمک دو دست پرتاب کنید (۴). (تصویر زیر)

 

هدف: عادت کردن به ابزار (وزنه) و حرکات اصلى پرتاب وزنه

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ٩:۳٥ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٢/۳/۱٠
comment نظرات () لینک

+ مراحل آموزش پرتاب وزنه تکنیک خطی و قوانین پرتاب وزنه

آشنائى با وزنه

ایمنى و نحوهٔ گرفتن:

ـ وزنه را روى پایه با آخرین بند سه انگشت وسطى که کمى از همدیگر جدا هستند، قرار دهید. حالا پس از گرفتن وزنه دست را آهسته به‌طرف راست یا به‌طرف بالا فشار دهید (۱). ـ وزنه را به‌طرف جلو و بالا پرتاب کنید (۲). ـ وزنه را از روى سر به‌طرف عقب پرتاب کنید (۳). ـ وزنه را با کمک دو دست پرتاب کنید (۴). (تصویر زیر)

 

هدف: عادت کردن به ابزار (وزنه) و حرکات اصلى پرتاب وزنه

...
ادامه مطلب
نویسنده : فرامرز سرداری تیکمه داش ; ساعت ۸:۳۸ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۳/٢
comment نظرات () لینک