نکات مهم برای دوی سرعت

ورزشکارانی که شتاب بهتری داشتند نیروی محرکه عمومی کمتری داشتند و برخورد پای‌شان با زمین سریع‌تر اما در سطح بیشتری انجام می‌شد. در دوی سرعت موقعیت پایین تنه به هنگام شروع مسابقه بسیار مهم است، زیرا به ورزشکاران توانایی را می‌دهد که با شتاب بیشتری حرکت کند. در این مرحله دونده به کمک پاهای خود سرعتش را افزایش می‌دهد. دست‌های دونده باید به سرعت به سمت جلو و عقب حرکت کند تا به او کمک کند به سرعت مطلوب خود برسد. مربیان روش‌های مختلفی برای حرکت دادن پا به دوندگان پیشنهاد می‌کنند، برخی معتقدند که پا باید به عقب برود و بعضی از آنها می‌گویند که پا و ران‌ها باید به سمت سینه حرکت کند. در هر حال دونده باید تنه را به سمت جلو خم کند تا ۱۵ متر را رد کند، سپس می‌تواند کمی تنها را صاف‌تر نگه دارد. معمولا دوندگان بر روی زمین‌های صاق‌ تمرین می‌کنند، معمولا با کمک تکنیک‌هایی برای قرار دادن پایین تنه و مرکز ثقل بدن در موقعیت مناسب می‌توان شتاب را افزایش داد. با این وجود، مربیان با کمک تمرینات شتابی مانند دور زدن می‌توانند این توانایی را در خود افزایش دهند. یکی از تمرینات چرخش ۱۸۰ درجه و دوی سرعت پنج متر است.

محققان کانادایی ارتباط بین توانایی شروع دوی سرعت و قدرت عضلات را بررسی کردند.

در این تحقیقات ۳۰ مرد ورزشکار شش دوی ۱۰ متر انجام دادند و زمان دوی آنها اندازه گیری شد. سه روز بعد آزمایش برای اندازه گیری قدرت عضلات این افراد انجام شد. بدین صورت که آنها ابتدا در حالت اسکات قرار می‌گیرند و سپس می پریدند، در این حرکت عضلات این افراد به کار گرفته می‌شد. نتایج تحقیقات نشان داد کسانی که در آزمایش دوم کارایی بهتری داشتند دوندگان پرشتاب‌تری بودند. بنابراین قدرت عضلات در کارایی بهتر و شتاب بیشتر ورزشکاران تاثیرگذار است. عضلاتی که بیش از همه در دوی سرعت درگیر می‌شوند، عضلات ساق پا، عضلات ران پا و عضلات لگن هستند.

بیشتر مربیان دو به دوندگان توصیه می‌کنند که تمرینات پلیومتریک انجام دهند تا سفتی عضلات را افزایش دهند. هر چقدر عضلات پای دونده سفت‌تر باشند بهتر می‌تواند قدرت لازم را برای حرکت فراهم کند. بافت‌های کربونی پا سفت‌تر هستند.

با این وجود، تحقیقات محققان فرانسوی نشان داده است که سفتی عضلات پا باعث توانایی بهتر در ایجاد شتاب نمی‌شود، اما قدرت بیشتر پای جلویی باعث ایجاد شتاب بیشتر در حرکت می‌شود.

در آزمایشات انجام شده ، ورزشکاران اجسامی مانند لاستیک را پنج تا ۴۰ متر به دنبال خود کشیدند تا شتاب خود را افزایش دهند. این حرکت باعث می‌شود ورزشکاران بتوانند با قدرت بیشتری از پاها و شش‌ها و دست‌ها استفاده کنند.

محققان یونانی بررسی کردند که آیا این روش باعث افزایش سرعت و شتاب می‌شود یا خیر؟ ۱۱ ورزشکار در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند که هر کدام پنج کیلوگرم وزنه به دنبال خود کشیدند. این تمرینات سه بار در هفته‌ و به مدت هشت هفته‌ انجام شد. قبل و بعد از این برنامه ورزشی از این افراد خواسته شد تا ۵۰ متر دوی سرعت انجام دهند.

محققان دریافتند که این افراد شتاب خود را با انجام این تمرین افزایش دادند.

/ 8 نظر / 290 بازدید
drsaman

سلام دوست عزیز چنانچه به کسب درآمدواقعی ازاینترنت فکرکردی و یا اینکه دراین ضمینه تلاش کردی، بدون درنظرگرفتن اینکه به درآمد مطلوبت رسیدی یا نه، صمیمانه ازت میخوام حداقل 2 دقیقه زمان بذار واین مطلب رو تا پایان بخون.مطمئن باش بعدازخوندن این مطلب ازطریق شیوه ای که بهت معرفی میکنم حداقل در روز بین 50 تا 100 هزارتومان درآمد کسب میکنی که اونو بلافاصله در همونروز تو حساب ریالی خودت دریافت میکنی (دقت کن که این حداقل درآمدیه که میتونی داشته باشی). این فرصتیه بسیاربسیار استثنایی که بعد از چندین ماه تلاش دانشمندان،مهندسان و مبتکران ایرونی، بتازکی چند روزیه که رونمایی شده و برای مدتی محدود در دسترس عموم مردم قرار گرفته... البته توجه کن که فرصت و سقف شرکت دراین کار محدود بوده وهم اکنون که درحال صحبت باشماهستم دوستان بسیارزیادی بصورت تکی یاگروهی به این کاررو آورده وبلافاصله بعداز ثبت نام در سایت، کارخودشونو شروع کردن .( شما هم میتونی درماه به درآمد میلیونی برسی. ازطرفی چون هیچ موضوعی اتفاقی نیست همینکه به این مطلب توجه کردی هم اتفاقی نیست و من همینجا بهت قول میدم درصورتیکه اینموضوع رو کمی جدی بگیری زندگیت باکسب درآمدی فوق

بهادران

سلام دوست عزیز ممنون از مطالب تخصصی دوومیدانی من وبلاگتونو لینک کردم اگه امکان داره شما هم سایت منو لینک کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند .ممنون

بهادران

سلام دوست عزیز ممنون از مطالب تخصصی دوومیدانی من وبلاگتونو لینک کردم اگه امکان داره شما هم سایت منو لینک کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند .ممنون

بهادران

سلام دوست عزیز ممنون از مطالب تخصصی دوومیدانی من وبلاگتونو لینک کردم اگه امکان داره شما هم سایت منو لینک کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند .ممنون

بهادران

سلام دوست عزیز ممنون از مطالب تخصصی دوومیدانی من وبلاگتونو لینک کردم اگه امکان داره شما هم سایت منو لینک کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند .ممنون

محمدي

تن زنده والا به ورزندگی است که ورزندگی مایه ی زندگی است به ورزش گرای و سرافراز باش كه فرجام سستی سرافکندگی است ز ورزش میاسای و کوشنده باش که بنیاد گیتی به کوشندگی است سلام هفته تربيت بدني و ورزش برشما و تمام ورزشكاران مبارك شاد و خندان در پناه حق باشيد[گل]

محمد

سلام من به دو ومیدانی خیلی علاقه دارم و قبلا هم یه مدتی حرفه ای کار میکردم.جای یه پیج دو میدانی تو فیس بوک خالیه.بیایید ما هم استقبال میکنیم.

محمد

سلام من به دو ومیدانی خیلی علاقه دارم و قبلا هم یه مدتی حرفه ای کار میکردم.جای یه پیج دو میدانی تو فیس بوک خالیه.بیایید ما هم استقبال میکنیم.